الهی

خدایا،چه نعمتی از این بالاتر که تو را دارم
خدایا،چه زیبایی از این بهتر که در تنها ئیم تو را صدا میزنم
و چه از این بالاتر که تو شنونده مهم ترین رازهای زندگی من هستی.
خدایا ای وجود بی نیاز مرا تنها مگذار
خدایا مگذار سرنوشت بر من حاکم شود.
خدایا ای تنها دلیل خوشبختی من با تو تسلیم نمیشوم.

استفاده از وب سایت در آموزش علوم

استفاده از امکانات آموزشی یادگیری را عمیق تر می کند مخصوصاْ رسانه های تصویری که به علت جذابیت مورد علاقه دانش آموزان نیز می باشند. رسانه ها و مخصوصاْ کامپیوتر موضوعات و مواد را به گونه ای به دانش آموزان ارائه می دهد که آسانتر به خاطر سپرده می شود و نیز از کتاب یا رسانه خاصی جذابتر است رسانه های تصویری راهکار های گوناگون یادگیری را به کار می گیرند و دانش آموزان را قادر می سازد متناسب با توانایی های خود یاد بگیرند.

تحقیقات ثابت کرده هنگامی که وسایل کمک آموزشی شنیداری و دیداری به کنفرانس های کلاسی اضافه شود دانش آموزان بهتر و بیشتر یاد می گیرند. کامپیوتر فرصت های جالب و جدیدی برای یادگیری ارائه می دهد. مخصوصاْ در آموزش علوم که یک مفهوم چند بعدی است استفاده از رسانه ها یکی از موءثر ترین راه های آموزش است.
بیش از ۷۰ درصد یادگیری از طریق بینایی انجام شده و کامپیوتر علاوه بر اینکه رسانه ای دیداری است به کودکان اجازه می دهد خود درگیر فرایند آموزش شوند. اینترنت منبع عظیم اطلاعاتی است که دسترسی به آن امروزه بسیار آسان است. طراحی یک وب کلاسی برای آموزش پروژه خفاش می تواند بسیار موءثر باشد. وب کلاسی همکاری جمعی دانش آموزان را بالا برده و آنها در سایهء این تعاملات روابط میانفردی را نیز تمرین می کنند. شاگردان به کمک معلم خود می توانند علاوه بر اینکه در وب کلاسی خود فعالیت می کنند از اطلاعات دیگر سایت ها نیز استفاده کنند.
می توانند عکس های گوناگون خفاش ، محل زندگی ، تغذیه و انواع دیگر اطلاعات پیرامون این پستاندار پرنده را از نزدیک مشاهده کنند. وب کلاسی این اجازه را به دانش آموزان می دهد که هر یک تجربه فردی خود را به تجربه گروهی اضافه کنند و از تجارب دیگران بهره بگیرند.
عنصر ارتباط از عناصر مهم آموزشی است و برای اطمینان از اینکه معلم از دانش آموزان فاصله نگرفته می توان نقش معلم را در طراحی و ادارهء وب موءثر دانست. ارتباط با دیگر مدارس در صورت تمایل آنها می تواند اطلاعات به روز و کامل تری در اختیار هم معلمان و هم دانش آموزان قرار دهد.

رویکرد پرو ژه ای

:چند سوال
۱-رویکرد موضوعی ورویکرد پروژه ای را همراه با مثالی از واحد کار و پروژه مورد مقایسه و تجزیه وتحلیل قرار دهید

۲-سناریویی از مشارکت فعال دانش اموزان در خلق برنامه درسی در یک کلاس درسی با توجه به نقش اموزگار بنویسید

اموزگار فارغ از قید و بند های کتاب راهنمای تدریس و اهداف از پیش تعیین شده است
اموزگار درالگو گیری از علایق وکنجکاوی دانش اموزان برای یاری دانش اموزان در خلق برنامه درسی توانا است


۳ـمعلمی را در نظر بگیرید که در کلاس پنجم دبستان تدریس میکند او به کمک دانش اموزان یک وبلاگ گروهی به نام روزنامه کلاس ما درست کرده است که قرار است در مورد خفاش مطالبی همراه با شاگردانش در وبلاگ بنویسد .وی چگونه می تواند از وبلاگ در فغالیتهای یادگیری استفاده کند