استفاده از امکانات آموزشی یادگیری را عمیق تر می کند مخصوصاْ رسانه های تصویری که به علت جذابیت مورد علاقه دانش آموزان نیز می باشند. رسانه ها و مخصوصاْ کامپیوتر موضوعات و مواد را به گونه ای به دانش آموزان ارائه می دهد که آسانتر به خاطر سپرده می شود و نیز از کتاب یا رسانه خاصی جذابتر است رسانه های تصویری راهکار های گوناگون یادگیری را به کار می گیرند و دانش آموزان را قادر می سازد متناسب با توانایی های خود یاد بگیرند.
تحقیقات ثابت کرده هنگامی که وسایل کمک آموزشی شنیداری و دیداری به کنفرانس های کلاسی اضافه شود دانش آموزان بهتر و بیشتر یاد می گیرند. کامپیوتر فرصت های جالب و جدیدی برای یادگیری ارائه می دهد. مخصوصاْ در آموزش علوم که یک مفهوم چند بعدی است استفاده از رسانه ها یکی از موءثر ترین راه های آموزش است.
بیش از ۷۰ درصد یادگیری از طریق بینایی انجام شده و کامپیوتر علاوه بر اینکه رسانه ای دیداری است به کودکان اجازه می دهد خود درگیر فرایند آموزش شوند. اینترنت منبع عظیم اطلاعاتی است که دسترسی به آن امروزه بسیار آسان است. طراحی یک وب کلاسی برای آموزش پروژه خفاش می تواند بسیار موءثر باشد. وب کلاسی همکاری جمعی دانش آموزان را بالا برده و آنها در سایهء این تعاملات روابط میانفردی را نیز تمرین می کنند. شاگردان به کمک معلم خود می توانند علاوه بر اینکه در وب کلاسی خود فعالیت می کنند از اطلاعات دیگر سایت ها نیز استفاده کنند.
می توانند عکس های گوناگون خفاش ، محل زندگی ، تغذیه و انواع دیگر اطلاعات پیرامون این پستاندار پرنده را از نزدیک مشاهده کنند. وب کلاسی این اجازه را به دانش آموزان می دهد که هر یک تجربه فردی خود را به تجربه گروهی اضافه کنند و از تجارب دیگران بهره بگیرند.
عنصر ارتباط از عناصر مهم آموزشی است و برای اطمینان از اینکه معلم از دانش آموزان فاصله نگرفته می توان نقش معلم را در طراحی و ادارهء وب موءثر دانست. ارتباط با دیگر مدارس در صورت تمایل آنها می تواند اطلاعات به روز و کامل تری در اختیار هم معلمان و هم دانش آموزان قرار دهد.